Sunday, December 20, 2020

BBN3402SATU2020: MINGGU9 WACANA

TEKS ASAL:

[1] Keluarga


Saya berasa puas hati

Menolong ibu bapa setiap hari

Bermula di pagi hari

Sehingga malam nanti


Ibu bapa yang disayangi

Saya tetap berhati-hati

Menjaga budi pekerti

Keluarga saya yang dicintai


Saya sayang ibu dan bapa

Abang, kakak, adik dan saudara

Mereka semua ada bersama

Semasa saya memerlukan mereka


TERJEMAHAN BAHASA INGGERIS:


[1] Family




I am happy

Helping my parents every day

Starting in the morning

Until late evening



Dear mother and father

I will always be better

Maintain my good manners

Foe the sake of my family that I love



I love my parents

I treasure my siblings and cousins

They are all there together

When I need them, whenever


Bukti kehadiran 21/12/2020:


RUJUKAN:

Normaliza Abd Rahim (2019). Kajian Wacana dan Strategi Komunikasi Teori dan Aplikasi.

Terengganu: Universiti Malaysia Terengganu.




No comments:

Post a Comment

BBN3402SATU2020: PENTERJEMAHAN BERBANTUKAN KOMPUTER

Assalamualaikum semua   Okay harini kita nak borak sikit. Selama 2 semester ni aku ada blog. Macam tak percaya sebab aku benda macam ni aku ...